Basında Biz

MTBFASHIONDAYS BASIN BÜLTENİ

27.08.2020 İstanbul

MODA TASARIMCILAR BİRLİK ve DAYANIŞMA DERNEĞİ FASHION DAYS İLE

GENÇ MODA TASARIMCILARINA DESTEK VERİYOR!…

2011 yılında Türk modasının ve tasarımcılarının ulusal ve uluslararası alanda hak ettikleri konuma gelerek tanınması; moda sektöründe çalışan tüm paydaşların birlikteliğinin sağlanması amacıyla sektöre yeni bir soluk getirmek adına kurulan

Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği – MTB bu yıl ilk kez düzenlediği Fashion Days ile gelecek vadeden moda tasarımcılarını sektörün tecrübeli isimleriyle 1-2 Eylül 2020 tarihlerinde Kuruçeşme Oligark’ta bir araya getiriyor.

Boğaz hattının incisi Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenecek olan Fashion Days, tüm dünyayı etkileyen pandemi sebebiyle geniş sağlık önlemleri çerçevesinde gerçekleşecek. Seçkin davetliler için üst düzey tedbirlerin alınacağı organizasyonda sosyal mesafenin korunması prensibine dayanılarak 4000 kişi kapasiteli mekana yalnızca çok özel 300 konuk davet edildi. 1 Eylül Salı akşamı Barrus London defilesi ile başlayacak olan moda maratonu iki gün boyunca moda

severlere görsel bir şov sunacak. İkinci gün karma defilelerin yer alacağı etkinlikte genç yetenekler koleksiyonlarını moda severlerle buluşturacak.

Ünlü koreograf Ferhan Aral’ın katkıları ve sevilen sunucu Ümit Temurçin’in sunumu ile renklenecek olan Fashion Days defilelerine Kariyer Eğitim Kurumları da saç ve makyaj sponsorluğuyla destek verecek.

Moda dünyasında kariyer yapmak isteyen yeni tasarımcıların en sağlam şekilde temsil edileceği adres olma yolunda ilk adımını atan Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve derneğin kurucusu Dilek Düzgün Fashion Days ile ilgili olarak şunları kaydetti: ‘‘MTB olarak tasarımcıların tasarım süreçlerinden, sektörün gelişim ve ihtiyaç analizlerine; tasarımcıların iş olanaklarının genişletilebilmesinden, iş şartlarının iyileştirilebilmesine kadar gerekli tüm tespitleri yaparak; üretim, markalaşma ve ürün pazarlama gibi alanlarda destek sağlamak adına çalışmalar yapmaktayız. Ayrıca, genç yeteneklerimizin yurt içi ve yurt dışı piyasasında yer edinebilmeleri ve ülkemizi uluslararası alanda en iyi şekilde temsil edebilmeleri için gerekli desteği sağlamaktayız. Bu yıl ilkini düzenlediğimiz MTB Fashion Days’in bu anlamda sektöre önemli katkılar sunacağına inanıyorum. Senelik olarak tasarladığımız

Fashion Days’in yanı sıra ilerleyen dönemlerde de sık sık genç tasarımcılarımızla çeşitli organizasyonlarda bir araya gelerek moda dünyasında sağlam adımlarla ilerlemesini sağlayacağız.’’

www.mtbirlikder.org.tr

www.mtbfashiondays.com

Detaylı bilgi için:

TS İletişim Danışmanlık – Tuğçe Serter

Mail: pr@tugceserter.com // info@mtbirlikder.org.tr

Tel: +90 312 419 19 45 // +90 537 572 08 30

 

BASINDAN YANSIMALAR

 

  

 

KİPAŞ TEKSTİL’DEN PET ŞİŞELİ DEFİLE…

Ar-Ge’ye dayalı sürdürülebilir üretim anlayışıyla, dünyanın önde gelen firmalarına; iplik, kumaş ve hazır giyim ürünleri tedarik eden Kipaş Tekstil, Fashion Days’de özel Innocence koleksiyonuyla adından söz ettirdi. MODA DÜNYASINDA SES GETİREN DEFİLE Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği ile Kariyer Eğitim Kurumları’nın işbirliğinde bu yıl ilki düzenlenen Fashion Days’in açılışı, Kipaş Tekstil’in yerli üretim özel kumaşlarından oluşan 25 parçalık kreasyonunu kapsayan BarrusLondon defilesi ile yapıldı. Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenen defileye tekstil ve sanat dünyasından birçok ünlü isim katıldı. ÇEVREYE VE DOĞAYA SAYGILI ÜRETİM “Yeni Mavi” adı altında ve Barrus London markasının kreatif direktörü Neslişah Yılmaz koleksiyonuyla düzenlenen defilede, 1300 pet şişenin geri dönüşümüyle elde edilen kumaşlar kullanıldı. Defilenin amacının “İnsanların kirlettiği deniz ve okyanuslara özür sunarak, doğal kaynaklarımıza saygı duruşu” olduğu vurgulanırken, çevre kirliğinin önüne geçmeyi amaçlayan, bünyesinde günlük 12.500 metreküp kimyasal, biyolojik ve endüstriyel atık su arıtma tesisi bulunan, çevreye dost üretim ve sürdürülebilirlikle, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefleyen Kipaş Tekstil’in, çevreye dost kumaşları ulusal basında yer bulurken moda dünyasında da büyük ses getirdi. Konuyla ilgili açıklama yapan Kipaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Kipaş Tekstil Genel Müdürü Halit GÜMÜŞER; “Bu defile ile Kipaş Tekstil olarak, doğaya ve çevreye olan saygımızı ve sürdürülebilir üretimin önemini ortaya koyduk.Bildiğiniz gibi Kipaş Tekstil, Unifi Asya Pasifik Limited Şirketi ile REPREVE® elyaf tedariği için işbirliği içindedir. Kipaş Tekstil olarak plastik şişeler de dâhil olmak üzere geri dönüştürülmüş malzemelerden kumaşlar elde ediyoruz.Bu elde ettiğimiz kumaşları moda dünyası ile paylaşmak amacıyla BarrusLondon kreatif direktörü Neslişah Yılmaz ile çalıştık ve çok başarılı bir defile oldu” ifadelerini kullandı.

Kaynak : Maraşnews

Kipaş Tekstil’den Pet Şişelerden Elde Edilen Kumaşlarla Defile

Ar-Ge’ye dayalı sürdürülebilir üretim anlayışıyla, dünyanın önde gelen firmalarına; iplik, kumaş ve hazır giyim ürünleri tedarik eden Kipaş Tekstil, Fashion Days’de özel Innocence koleksiyonuyla adından söz ettirdi.

MODA DÜNYASINDA SES GETİREN DEFİLE

Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği ile Kariyer Eğitim Kurumları’nın işbirliğinde bu yıl ilki

düzenlenen Fashion Days’in açılışı, Kipaş Tekstil’in yerli üretim özel kumaşlarından oluşan 25 parçalık kreasyonunu kapsayan BarrusLondon defilesi ile yapıldı.

Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenen defileye tekstil ve sanat dünyasından birçok ünlü isim katıldı.

ÇEVREYE VE DOĞAYA SAYGILI ÜRETİM

“Yeni Mavi” adı altında ve Barrus London markasının kreatif direktörü Neslişah Yılmaz koleksiyonuyla düzenlenen defilede, 1300 pet şişenin geri dönüşümüyle elde edilen kumaşlar kullanıldı. Defilenin amacının “İnsanların kirlettiği deniz ve okyanuslara özür sunarak, doğal kaynaklarımıza saygı duruşu” olduğu vurgulanırken, çevre kirliğinin önüne geçmeyi

amaçlayan, bünyesinde günlük 12.500 metreküp kimyasal, biyolojik ve endüstriyel atık su arıtma tesisi bulunan, çevreye dost üretim ve sürdürülebilirlikle, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefleyen Kipaş Tekstil’in, çevreye dost kumaşları ulusal basında yer bulurken moda dünyasında da büyük ses getirdi. Konuyla ilgili açıklama yapan Kipaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Kipaş Tekstil Genel Müdürü Halit GÜMÜŞER;

“Bu defile ile Kipaş Tekstil olarak, doğaya ve çevreye olan saygımızı ve sürdürülebilir üretimin önemini ortaya koyduk.Bildiğiniz gibi Kipaş Tekstil, Unifi Asya Pasifik Limited Şirketi ile REPREVE® elyaf tedariği için işbirliği içindedir. Kipaş Tekstil olarak plastik şişeler de dâhil olmak üzere geri dönüştürülmüş malzemelerden kumaşlar elde ediyoruz.Bu elde ettiğimiz kumaşları moda dünyası ile paylaşmak amacıyla BarrusLondon kreatif direktörü Neslişah Yılmaz ile çalıştık

ve çok başarılı bir defile oldu” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Maraş Yenigün

 

KİPAŞ TEKSTİL’DEN PET ŞİŞELERDEN ELDE EDİLEN KUMAŞLARLA DEFİLE

Ar-Ge’ye dayalı sürdürülebilir üretim anlayışıyla, dünyanın önde gelen firmalarına; iplik, kumaş ve hazır giyim ürünleri tedarik eden Kipaş Tekstil, Fashion Days’de özel Innocence koleksiyonuyla adından söz ettirdi. Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği ile Kariyer Eğitim Kurumları’nın işbirliğinde bu yıl ilki düzenlenen Fashion Days’in açılışı, Kipaş Tekstil’in yerli üretim özel kumaşlarından oluşan 25 parçalık kreasyonunu kapsayan Barrus London defilesi ile yapıldı. Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenen defileye tekstil ve sanat dünyasından birçok ünlü isim katıldı.

ÇEVREYE VE DOĞAYA SAYGILI ÜRETİM

“Yeni Mavi” adı altında ve Barrus London markasının kreatif direktörü Neslişah Yılmaz koleksiyonuyla düzenlenen defilede, 1300 pet şişenin geri dönüşümüyle elde edilen kumaşlar kullanıldı. Defilenin amacının “İnsanların kirlettiği deniz ve okyanuslara özür sunarak, doğal kaynaklarımıza saygı duruşu” olduğu vurgulanırken, çevre kirliğinin önüne geçmeyi

amaçlayan, bünyesinde günlük 12.500 metreküp kimyasal, biyolojik ve endüstriyel atık su arıtma tesisi bulunan, çevreye dost üretim ve sürdürülebilirlikle, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefleyen Kipaş Tekstil’in, çevreye dost kumaşları ulusal basında yer bulurken moda dünyasında da büyük ses getirdi. Konuyla ilgili açıklama yapan Kipaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Kipaş Tekstil Genel Müdürü Halit GÜMÜŞER; “Bu defile ile Kipaş Tekstil olarak, doğaya ve çevreye olan saygımızı ve sürdürülebilir üretimin önemini ortaya koyduk. Bildiğiniz gibi Kipaş Tekstil, Unifi Asya Pasifik Limited Şirketi ile REPREVE® elyaf tedariği için işbirliği içindedir. Kipaş Tekstil olarak plastik şişeler de dâhil olmak üzere geri dönüştürülmüş malzemelerden kumaşlar elde ediyoruz. Bu elde ettiğimiz kumaşları moda dünyası ile paylaşmak amacıyla Barrus London kreatif direktörü Neslişah Yılmaz ile çalıştık ve çok başarılı bir defile oldu” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Haber Hanesi

Kipaş Tekstil’den Pet Şişelerden Elde Edilen Kumaşlarla Defile

Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği ile Kariyer Eğitim Kurumları’nın seferberliğinde bu yıl ilki düzenlenen Fashion Days’in açılışı, Kipaş Tekstil’in yerli üretim özel kumaşlarından oluşan 25 parçalık kreasyonunu kapsayan Barrus London defilesi le yapıldı. Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenen defileye tekstil ve sanat dünyasından birçok ünlü isim katıldı. “Yeni Mavi” adı altında ve Barrus London markasının kreatif direktörü Neslişah Yılmaz koleksiyonuyla düzenlenen defilede, bin 300 pet şişeden geri dönüşümüyle elde edilen kumaşlar kullanıldı. Defilenin amacının, “İnsanların kirlettiği denizi ve okyanuslara özür sunarak, doğal kaynaklara saygı duruşu” olduğu vurgulanırken, çevre kirliğinin önüne geçmeyi amaçlayan Kipaş Tekstil’in, bünyesinde günlük 12 bin 500 metreküp kimyasal, biyolojik ve endüstriyel atık su arıtma tesis bulunuyor. Şirketin temel ilkelerinden birinin sürdürülebilirlik ve gelecek nesillere daha yaşanabilir br dünya bırakmak olduğu kaydedildi.

MODANIN TEK ÇARESİ DOĞAYA SAYGI

Modanın geleceğinin çevreyi ana merkeze koyarak, sürdürülebilir bir üretim gerçekleştirmek olduğunu belirten tasarımcı ve firmalar, bu hafta yeni koleksiyonlarını tanıtıp vizyonlarını açıkladı. Modanın geleceğinin çevreyi ana merkeze koyarak, sürdürülebilir bir üretim gerçekleştirmek olduğunu belirten tasarımcı ve firmalar, bu hafta yeni koleksiyonlarını tanıtıp vizyonlarını açıkladı.

Milli Takım Formalarımız Pet Şişeden
Nike’ın Türkiye A Milli Futbol takımı için tüm formalar plastik şişelerden üretildi. Taraftarlar için tasarlanan replika formaların da tamamında yüzde 100 geri dönüştürülmüş polyester kumaş kullanıldı. Bunun için plastik şişeler toplandı, temizlendi ve eritilip yüksek kaliteli ipliklere dönüştürüldü. Bu iddialı projenin sürdürebilirlik marka elçisi de ı, Gozen Institute’un kurucusu ve Türk moda dünyasında sürdürebilirliğin öncü ismi Ece Gözen oldu. A Milli Takım Futbol Teknik Direktörü Şenol Güneş de verdiği röportajlarda formanın çevreci duruşunun altını çizerek “Yeni formamız hepimizin geleceğini korumak için geri dönüştürülmüş malzemelerden üretildi” diyor.

Haute Couture’e Pet Şişeden Çevreci Dokunuş
Bu yıl ilki düzenlenen Fashion Days etkinliğinin açılış defilesi de çevreci nedenlerden çok konuşuldu. Defileyi düzenleyen Barrus London’ın 25 parçalık koleksiyonunda kullanılan kumaşların tamamı bin 300 pet şişe kullanılarak üretildi. Markanın kreatif direktörü Neslişah Yılmaz, “Yeniden Mavi adlı koleksiyonumuzun temelinde doğa var. Doğaya duyduğumuz saygıyı da tamamen plastiklerin eritilmesiyle üretilen kumaşlardan üretilmiş bir koleksiyon yaratarak göstermek istedik. Bu yıl dijital ortamda gerçekleşecek Londra Moda Haftası’na katılan tek Türk tasarımcı olmaktan gururluyum. Bir de geri dönüştürülmüş kumaşlardan bir haute couture koleksiyon hazırlayan dünyadaki tek isim olmanın heyecanını yaşıyorum” diye konuşuyor.

Tüm Koleksiyon Geri Dönüştürülmüş Malzemeden
Modanın çevreci bir yörüngeye oturması gerektiğinin de en büyük savunucularından biri olan H&M bu konuda dünya genelinde en çok çalışma yapan firmalardan biri… Sezon boyunca özel koleksiyonlarının tamamı sürdürülebilir materyallerle moda severlerle buluşan markanın 7 Eylül’den itibaren satışa sunulacak son koleksiyonu da çevreci mesajlarla dolu. Koleksiyondaki dantel, jakar ve yün, sürdürülebilir kaynaklı malzemelerdenüretildi. Birbirinden şık tasarımlarda; tekstil atıklarından, plastik atıklardan veya ikisinin karışımından elde edilmiş ve geri dönüştürülmüş polyester kullanıldı. Bu amaçla firma plastik şişelerden, eski giysilerden ve üretim atığı kesilmiş kumaşlardan yararlandı.

Özel Teknolojiyle Örülen Kumaşlar
Timberland geçen günlerde düzenlenen bir basın toplantısıyla 2030’a kadar ürünlerinin çevreye olan etkilerini net pozitife çevirmeyi (doğadan aldığından daha fazlasını geri vermeyi) hedeflediğini duyurdu. Marka bu amaçla iki ana hedefi olduğunu açıkladı. Bunlardan biri ürünlerinin yüzde 100’ünün döngüsel tasarım sürecine göre oluşturulması. Diğeriyse doğal malzemelerin yüzde 100’ünün rejeneratif tarım yöntemleriyle elde edilmesi… Biraz daha açmak gerekirse marka ilk etapta atık statüsündeki malzemeleri değerlendirdiği ürünler tasarlayacak. Ayrıca koleksiyondaki ürünler işlevini yitirdikten sonra geri dönüştürülebilir olacak şekilde hazırlanacak.

2030’a Kadar Çevre İçin Yüzde 100 Pozitif Etki
Tommy Hilfiger da özel bir program kapsamında önceliğini döngüsellik ve kapsayıcılık etrafındaki dört eksen üzerinde belirlenen 24 cesur hedefine 2030 yılına kadar ulaşmayı amaçlayan bir strateji değişikliği duyurusunda bulunmuştu:”Dört ana eksenimize 2030’a kadar ulaşmak ana hedefimiz. Bunlar; ürünlerin tamamen döngüsel ve sürdürülebilir bir sistemin parçası olmasını sağlamak. Ne satın aldığımızdan nerede sattığımıza kadar gezegenin limitlerine duyarlı olarak ve iklim değişikliği, toprak kullanımı, temiz su ve kimyasal kirlilik gibi alanlara odaklanarak çalışmak. Dört ana eksenin ikisi tamamen doğa ve çevreyle ilintili… Firmanın kurucusu Tommy Hilfiger da “Markamız, bu kapsayıcı ruhtan aldığı güçle yıllar içinde geliştikçe sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe bağlılığımız da artıyor” diyor

https://www.liderhaber.org/ sitesinden 13.09.2020 tarihinde yazdırılmıştır.

 

Modanın Tek Çaresi Doğaya Saygı

Modanın geleceğinin çevreyi ana merkeze koyarak, sürdürülebilir bir üretim gerçekleştirmek olduğunu belirten tasarımcı ve firmalar, bu hafta yeni koleksiyonlarını tanıtıp vizyonlarını açıkladı. Modanın geleceğinin çevreyi ana merkeze koyarak, sürdürülebilir bir üretim gerçekleştirmek olduğunu belirten tasarımcı ve firmalar, bu hafta yeni koleksiyonlarını tanıtıp vizyonlarını açıkladı.

Milli Takım Formalarımız Pet Şişeden
Nike’ın Türkiye A Milli Futbol takımı için tüm formalar plastik şişelerden üretildi. Taraftarlar için tasarlanan replika formaların da tamamında yüzde 100 geri dönüştürülmüş polyester kumaş kullanıldı. Bunun için plastik şişeler toplandı, temizlendi ve eritilip yüksek kaliteli ipliklere dönüştürüldü. Bu iddialı projenin sürdürebilirlik marka elçisi de ı, Gozen Institute’un kurucusu ve Türk moda dünyasında sürdürebilirliğin öncü ismi Ece Gözen oldu. A Milli Takım Futbol Teknik Direktörü Şenol Güneş de verdiği röportajlarda formanın çevreci duruşunun altını çizerek “Yeni formamız hepimizin geleceğini korumak için geri dönüştürülmüş malzemelerden üretildi” diyor.

Haute Couture’e Pet Şişeden çevreci dokunuş
Bu yıl ilki düzenlenen Fashion Days etkinliğinin açılış defilesi de çevreci nedenlerden çok konuşuldu. Defileyi düzenleyen Barrus London’ın 25 parçalık koleksiyonunda kullanılan kumaşların tamamı bin 300 pet şişe kullanılarak üretildi. Markanın kreatif direktörü Neslişah Yılmaz, “Yeniden Mavi adlı koleksiyonumuzun temelinde doğa var. Doğaya duyduğumuz saygıyı da tamamen plastiklerin eritilmesiyle üretilen kumaşlardan üretilmiş bir koleksiyon yaratarak göstermek istedik. Bu yıl dijital ortamda gerçekleşecek Londra Moda Haftası’na katılan tek Türk tasarımcı olmaktan gururluyum. Bir de geri dönüştürülmüş kumaşlardan bir haute couture koleksiyon hazırlayan dünyadaki tek isim olmanın heyecanını yaşıyorum” diye konuşuyor.

Tüm koleksiyon geri dönüştürülmüş malzemeden

Modanın çevreci bir yörüngeye oturması gerektiğinin de en büyük savunucularından biri olan H&M bu konuda dünya genelinde en çok çalışma yapan firmalardan biri… Sezon boyunca özel koleksiyonlarının tamamı sürdürülebilir materyallerle moda severlerle buluşan markanın 7 Eylül’den itibaren satışa sunulacak son koleksiyonu da çevreci mesajlarla dolu. Koleksiyondaki

dantel, jakar ve yün, sürdürülebilir kaynaklı malzemelerdenüretildi. Birbirinden şık tasarımlarda; tekstil atıklarından, plastik atıklardan veya ikisinin karışımından elde edilmiş ve geri dönüştürülmüş polyester kullanıldı. Bu amaçla firma plastik şişelerden, eski giysilerden ve üretim atığı kesilmiş kumaşlardan yararlandı.

Özel teknolojiyle örülen kumaşlar

Timberland geçen günlerde düzenlenen bir basın toplantısıyla 2030’a kadar ürünlerinin çevreye olan etkilerini net pozitife çevirmeyi (doğadan aldığından daha fazlasını geri vermeyi) hedeflediğini duyurdu. Marka bu amaçla iki ana hedefi olduğunu açıkladı. Bunlardan biri ürünlerinin yüzde 100’ünün döngüsel tasarım sürecine göre oluşturulması. Diğeriyse doğal malzemelerin yüzde 100’ünün rejeneratif tarım yöntemleriyle elde edilmesi… Biraz daha açmak gerekirse marka ilk etapta atık statüsündeki malzemeleri değerlendirdiği ürünler tasarlayacak. Ayrıca koleksiyondaki ürünler işlevini yitirdikten sonra geri dönüştürülebilir olacak şekilde hazırlanacak.

2030’a kadar çevre için yüzde 100 pozitif etki

Tommy Hilfiger da özel bir program kapsamında önceliğini döngüsellik ve kapsayıcılık etrafındaki dört eksen üzerinde belirlenen 24 cesur hedefine 2030 yılına kadar ulaşmayı amaçlayan bir strateji değişikliği duyurusunda bulunmuştu:”Dört ana eksenimize 2030’a kadar ulaşmak ana hedefimiz. Bunlar; ürünlerin tamamen döngüsel ve sürdürülebilir bir sistemin parçası olmasını sağlamak. Ne satın aldığımızdan nerede sattığımıza kadar gezegenin limitlerine duyarlı olarak ve iklim değişikliği, toprak kullanımı, temiz su ve kimyasal kirlilik gibi alanlara odaklanarak çalışmak. Dört ana eksenin ikisi tamamen doğa ve

çevreyle ilintili… Firmanın kurucusu Tommy Hilfiger da “Markamız, bu kapsayıcı ruhtan aldığı güçle yıllar içinde geliştikçe sosyal ve çevresel sürdürülebilirliğe bağlılığımız da artıyor” diyor

Kaynak : SABAH

 

Modaseverler Etkileyici Defilede Buluştu

Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği bu yıl ilk kez düzenlediği Fashion Days ile gelecek vadeden moda tasarımcılarını sektörün tecrübeli isimleriyle bir araya geldi.

Boğaz hattının incisi Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenen Fashion Days, tüm dünyayı etkileyen pandemi sebebiyle geniş sağlık önlemleri çerçevesinde gerçekleşti. Seçkin davetliler için üst düzey tedbirlerin alındığı organizasyonda sosyal mesafenin korunması prensibine dayanılarak 4000 kişi kapasiteli mekana yalnızca çok özel 300 konuk davet edildi. Barrus London defilesi ile başlayan moda maratonu iki gün boyunca moda severlere görsel bir şov sunacak. İkinci gün karma defilelerin yer alacağı etkinlikte genç yetenekler koleksiyonlarını moda severlerle buluşturacak.

Moda dünyasında kariyer yapmak isteyen yeni tasarımcıların en sağlam şekilde temsil edileceği adres olma yolunda ilk adımını atan Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve derneğin kurucusu Dilek Düzgün, Fashion Days ile ilgili olarak şunları kaydetti: ‘‘MTB olarak tasarımcıların tasarım süreçlerinden, sektörün gelişim ve ihtiyaç analizlerine;

tasarımcıların iş olanaklarının genişletilebilmesinden, iş şartlarının iyileştirilebilmesine kadar gerekli tüm tespitleri yaparak; üretim, markalaşma ve ürün pazarlama gibi alanlarda destek

sağlamak adına çalışmalar yapmaktayız. Ayrıca, genç yeteneklerimizin yurt içi ve yurt dışı

piyasasında yer edinebilmeleri ve ülkemizi uluslararası alanda en iyi şekilde temsil edebilmeleri için gerekli desteği sağlamaktayız. Bu yıl ilkini düzenlediğimiz MTB Fashion Days’in bu anlamda sektöre önemli katkılar sunacağına inanıyorum.

Onur AYDIN

 

KİPAŞ Tekstil’den Pet Şişelerden Elde Edilen Kumaşlarla Defile

Ar-Ge’ye dayalı sürdürülebilir üretim anlayışıyla, dünyanın önde gelen firmalarına; iplik, kumaş ve hazır giyim ürünleri tedarik eden Kipaş Tekstil, Fashion Days’de özel Innocence koleksiyonuyla adından söz ettirdi.

MODA DÜNYASINDA SES GETİREN DEFİLE

Moda Tasarımcılar Birlik ve Dayanışma Derneği ile Kariyer Eğitim Kurumları’nın işbirliğinde bu yıl ilki

düzenlenen Fashion Days’in açılışı, Kipaş Tekstil’in yerli üretim özel kumaşlarından oluşan 25 parçalık kreasyonunu kapsayan BarrusLondon defilesi ile yapıldı.

Kuruçeşme Oligark’ta düzenlenen defileye tekstil ve sanat dünyasından birçok ünlü isim katıldı.

ÇEVREYE VE DOĞAYA SAYGILI ÜRETİM

“Yeni Mavi” adı altında ve Barrus London markasının kreatif direktörü Neslişah Yılmaz

koleksiyonuyla düzenlenen defilede, 1300 pet şişenin geri dönüşümüyle elde edilen kumaşlar kullanıldı. Defilenin amacının “İnsanların kirlettiği deniz ve okyanuslara özür sunarak, doğal kaynaklarımıza saygı duruşu” olduğu

vurgulanırken, çevre kirliğinin önüne geçmeyi amaçlayan, bünyesinde günlük 12.500 metreküp kimyasal, biyolojik ve endüstriyel atık su arıtma tesisi bulunan, çevreye dost üretim ve sürdürülebilirlikle, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefleyen Kipaş Tekstil’in, çevreye dost kumaşları ulusal basında yer bulurken moda dünyasında da büyük ses getirdi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Kipaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Kipaş Tekstil Genel Müdürü Halit GÜMÜŞER;

“Bu defile ile Kipaş Tekstil olarak, doğaya ve çevreye olan saygımızı ve sürdürülebilir üretimin önemini ortaya koyduk.Bildiğiniz gibi Kipaş Tekstil, Unifi Asya Pasifik Limited Şirketi ile REPREVE® elyaf tedariği için işbirliği içindedir.

Kipaş Tekstil olarak plastik şişeler de dâhil olmak üzere geri dönüştürülmüş malzemelerden kumaşlar elde ediyoruz.Bu elde ettiğimiz kumaşları moda dünyası ile paylaşmak amacıyla BarrusLondon kreatif direktörü Neslişah Yılmaz ile çalıştık ve çok başarılı bir defile oldu” ifadelerini kullandı.

Kaynak : Yorum Gazetesi